top of page

Ja alguses oli paberimajandus

7. oktoober, 2020


Zao a!


Olin siis täna taas lugemas oma kalli saatusekaaslase Taavi blogi taavimandariinimaal.wordpress.com (egas olukord mulle suurt valikuvõimalust jäta, kui Hiinast vaid kaks blogi ülal on- aga pole midagi halba kosta, väga meelelahutuslik lugemine, müts maha) Ma loodan, et sa suurt viha ei pea, et ma oma blogi nime üsnagi üks ühele maha vehkisin, eks see nimi saagu siis Hiinayfulaste sümboliks.

Olles vahetusõpilasluse buisnessis täielik algaja, oli väga lohutav lugeda kaasränduri jooksvatest kogemustest selle ülepea bürokraatiaga toimetulemisest ning vaata aga vaata, see utsitas ka mind oma kannatusi kirja panema. Vabandan juba ette ära kõigile, kes tulid siia hoogsate seikluste ning unustamatute kogemuste lootuses. Enne töö pärast mäng (küll ma leian siia ükskord mõne sobiva idiomi).

Las ma siis lühidalt dokumenteerin kõike, mis siiani aset on võtnud. Kes teab, kust kõik need vahetusõpilased oma idee saavad, aga ühel hetkel leda sa end lihtsalt arvuti taga istumas ja googeldamas: "Kuidas elada õpilasena Hiinas" Kui ajad just palju muutunud pole, vahivad sulle vastu kaks konkureerivat asutust: ASSE ja YFU. Nüüd ASSE, mul pole su vastu midagi, soovin vaid parimat, kuid sa pead oma lehedisaini kallal töötama... Iga inimene kes suvatseb selle teise variandi poolegi kiigata on otsekohe hõlmatud selle lihtsusest, arusaadavusest ja sõbralikkusest. Väga mugavalt on seal kirjas, punkt punkti haaval, mida teha, et sind aastaks ajaks minema kihutataks. Siin on need punktid:

  1. Taotlusankeedi esitamine

  2. Valimispäev

  3. Lepinguvestlus

  4. Lepingu sõlmimine

  5. Rahvusvaheline fail

  6. Kodugruppide kohtumised

  7. Infopakettide väljasaatmine

  8. ELO

  9. Suhtlus vahetusperega

  10. Minek

Ja nips-naps-nurre nii lihtne see ongi! -_-

Mina olen hetkel punkt viie taga kinni, kuigi olen kindel, et palju hullemat on veel tulekul... aga alustagem algusest.


1. Taotlusankeedi, motivatsiooniküsimused ja hinnete ülevaate sain kõik kerge südamega ära saadetud. Õnneks olid mu kallid vanemad vägagi vastutulelikud (ilmselt pidasid nad seda hetkeliseks napakaks ideeks) ja nõnda jäin ma hinge kinni pidades ootele.

1,5 Vast oleks nüüd paslik mainida neid kurikuulsaid infotunde. Kuigi mul on juba praeguseks leping sõlmitud, pole ma tegelikult veel kordagi YFU kontoris kohal käinud. Asjalood on vot nõnda, et kogu minu pusserdamise ajal, on maailmas ringi möllanud COVID19. Väga mugaval moel keskmisele laisale Pärnakale on nii vestlused kui ka infotunnid minu jaoks zoomi teel kulgenud. Nüüdseks olen osa võtnud (vist) 4-st infotunnist ning 9.ndal toimub järgmine- Aasia eri.


2. Valimispäev. Oh mon dieu. ÄRGE vastake ausalt kui teie lemmiklooma küsitakse, PALUN lihtsalt võtke keegi kelle häält on lihtne järgi teha! Lammas näiteks. See selleks, valimispäev kulges mul zoomi vahendusel üpris ladusalt. Kaks vilistlast küsisid mult küsimusi ja mul oli väga lõbus olla. (Ma olen kuidagi oma esinemisnärvi suutnud täielikult ära mõrvata)


3. Lepinguvestluseks tuli mu vanemad nüüd suurde tuppa kokku ajada. Nii me seal istusime, nagu kolm idiooti, ühe arvuti taga, kui zoomiga oleks väga lihtsalt saanud igaüks omas kohas olla (ja töölt koju tulemise vaev oleks ka olemata jäänud) Proua kes meiega rääkis oli äärmiselt tore ja suutiski mu vanemad täitsa ära veenda.


4. Aga muidugi klassikalise stsenaariumina venitasime me lepingu sõlmimisega sada aastat. Kui me lõpuks lepingu kätte saime hakkas tõeline fiasko pihta. Tuli välja, et just paar päeva tagasi kaotas mu ID-kaart kehtivuse ning digiallkirjastamisest ei tulnud midagi välja. Tõttasime siis uut kaarti tegema (muidugi ei taibanud me sel ajal, et mu pass vajab samuti uuendamist) ja juhuks kui kaart piisavalt kiiresti valmis ei saa, allkirjastasin ma kõik paberid manuaalselt ning pidime need sisse skaneerima. Ootamatul pöördel saabus mu uus kaart täpselt enne tähtaega ning kogu see paberihullus jäi siiski ära. (Ma ei suuda uskuda, et see on kõige pikem punkt)


5. Ja sedaviisi jõuame me tänasesse päeva, selle õudse faili täitmise juurde. Failisisesed andmed on koogitükk, tegelik õudus peitub nendes lisafailides. Minu praegused prioriteedid on järgnevad: 1. Arstiülevaatus ja vaktsiinid


2. Uus pass


3. Kiri vahetusperele


4. Pildid perest ja sõpradest


Jah, ma olen see inimene, kes kunagi pilte ei tee. Aega on mul nüüd kolme nädala jagu- soovige mulle edu.


Järgmise korrani


Mirell



bottom of page